10 Nisan 2013 Çarşamba

İlk kitap

Çocukluğumun ilk ve tek doğum gününü dokuz yaşımda kutlamıştım. Mahallemizde Canan isminde bir kız vardı. Memur çocuğu ve ben yaşlardaydı. Ne zaman sokağa çıksam onu balkonda kitap okurken görürdüm. Entelektüel bir havası vardı kızın ve bu beni korkunç derecede cezbederdi. Oysa entelektüellik bulaşıcı bir şey değildi. Çocuk aklı işte... Bizse sokakta oğlan ...çocuklarıyla futbol oynayan, sokakta kimin başına ne bela açsak peşinde, çocuktan öte yaratıklar olarak varlık gösteriyorduk. Ama dedim ya O başkaydı. Hele bizim gibi hiç değildi. O'nunla tanışmayı kafama koymuştum. Doğum günüm yaklaşıyordu ve bu iyi bir fırsattı. Canan'ı doğum günüme çağırmıştım. Gelirim demişti. Anneme çeşit çeşit pastalar hazırlatmıştım. Kapı çaldığında koşup açtım. Üzerinde kırmızı kadife elbisesi, ayağında siyah fiyonklu ruganları ve tabi her zamanki asaletiyle karşımda duruyordu. Elinde süslü bir hediye paketi vardı. Kimse gelmedi mi henüz, diye sordu. Hayır, dedim. Çünkü bir tek seni çağırdım. Gülüştük. Hediye paketinde bir kitap vardı. Tam da tahmin ettiğim gibiydi. Çok eğlenmiştik o gün. Hayatımın ilk hediye kitabını o gün almıştım. Ne güzel bir gündü ki hala hatırlarım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder